25 let po Jugoslaviji: vidiki pojma postjugoslovanski film

Uredila Maja Krajnc

Prevedli Janina Kos, Maja Lovrenov



V letu 2016, ko je preteklo petindvajset let od osamosvojitve Slovenije, smo na mednarodnem
simpoziju filmske teorije Jesenska filmska šola želeli razmisliti, kaj se je v kontekstu filmske
ustvarjalnosti v tem času zgodilo oziroma spremenilo na območjih, ki so nekdaj sestavljala skupno
državo. Osrednje tematsko težišče razmisleka v pričujočem zborniku tako predstavlja vprašanje
fenomena »postjugoslovanski film« kot koncepta, ki se je uveljavil za obravnavo filmske
ustvarjalnosti na območju nekdanje Jugoslavije na splošno ter kot izhodišče za preučevanje vidikov
interkulturnosti, transnacionalnosti in specifične kozmopolitskosti v določenih filmskih delih novih
držav. Avtorji se v svojih besedilih dotikajo vidikov konceptualizacije, dejavnikov razmerja med
»jugoslovanskim« in »postjugoslovanskim« filmom oziroma vprašanja, v kolikšni meri se v
določenih delih odraža dediščina tistih velikih jugoslovanskih cineastov, za katere je bilo značilno
specifično določilo prav svojstveni »jugokozmopolitizem«. Prispevki pričajo, da je nemožnost
preseganja travmatske izkušnje vojne in njenih grozodejstev ključnega pomena za koncept
»postjugoslovanskega filma« oziroma njegovo legitimnost.


Maja Krajnc, urednica zbornika


Fotografija na naslovnici: Zgodnja dela (Rani radovi, Želimir Žilnik, 1969)



Slovenska kinoteka, 2017

ISBN 978-961-7013-05-4

Zbirka: Jesenska filmska šola

15,00 

Na zalogi


Dostava po pošti: 2,50 

Izdelek bo dostavljen najkasneje v 5 delovnih dneh

Možen tudi brezplačen prevzem na Miklošičevi 28, Ljubljana


Podobni izdelki