Slika naslovnice knjige - Fenomenologija filma

Fenomenologija filma: tradicije in novi pristopi

Izbor Polona Petek; uredila Nil Baskar in Polona Petek

Spremna beseda Igor Koršič

Prevodi Polona Petek, Polona Glavan in Aleksandra Rekar

Avtorji; Maurice Merleau-Ponty, Dudley Andrew, Allan Casebier, Vivian Sobchack, Laura U. Marks, Malin Wahlberg in Daniel Frampton

 

Fenomenologija filma: tradicije in novi pristopi prinaša sedem filmsko-filozofskih esejev vodilnih avtoric in avtorjev na področju fenomenologije filma v izboru Polone Petek in s spremno besedo filmskega teoretika ter pedagoga Igorja Koršiča. Zbornik predstavlja fenomenologijo kot enega temeljnih pristopov, ki je še pred desetletji veljal za marginalno oziroma prezrto metodologijo filmske vede, v zadnjem času pa je odločneje vstopil v ospredje globalnega raziskovanja filma. Po upadu popularnosti semiotičnih, strukturalističnih in psihoanalitskih pristopov, ki so prevladovali v filmskih študijah v zadnjih desetletjih, fenomenološka usmeritev terja vnovičen razmislek tako o epistemologiji in estetiki filma, kakor tudi o temeljnih pristopih same misli o filmu.

Fenomenologija utemeljuje in legitimira svet pred ali pod delitvijo na objektivno in subjektivno, celostni svet, tak, kot ga doživljamo v celostni človeški izkušnji. Vračanje polne legitimnosti temu »živetemu svetu« in biti, ki se v njem skriva, njegova emancipacija, je po moje najpomembnejši prispevek fenomenologije mišljenju. Ker je naš živeti svet, naša »subjektivna« izkušnja, za fenomenologijo neizogiben, izhodiščni in temeljni del mišljenja, je prvi nasvet bralcu fenomenoloških del to, da vzame za izhodišče, za referenco, za ključno primerjavo ravno svoje človeško izkustvo.

Igor Koršič, iz spremne besede


Slovenska kinoteka, Ljubljana 2014

ISBN 978-961-6417-89-1

Zbirka Kino-raziskave

17,00 

Na zalogi


Dostava po pošti: 2,50 

Izdelek bo dostavljen najkasneje v 5 delovnih dneh

Možen tudi brezplačen prevzem na Miklošičevi 28, Ljubljana


Podobni izdelki