Fenomenologija filma: tradicije in novi pristopi
Izbor Polona Petek; uredila Nil Baskar in Polona Petek
Spremna beseda Igor Koršič
Prevodi Polona Petek, Polona Glavan in Aleksandra Rekar
Avtorji; Maurice Merleau-Ponty, Dudley Andrew, Allan Casebier, Vivian Sobchack, Laura U. Marks, Malin Wahlberg in Daniel Frampton
Fenomenologija filma: tradicije in novi pristopi prinaša sedem filmsko-filozofskih esejev vodilnih avtoric in avtorjev na področju fenomenologije filma v izboru Polone Petek in s spremno besedo filmskega teoretika ter pedagoga Igorja Koršiča. Zbornik predstavlja fenomenologijo kot enega temeljnih pristopov, ki je še pred desetletji veljal za marginalno oziroma prezrto metodologijo filmske vede, v zadnjem času pa je odločneje vstopil v ospredje globalnega raziskovanja filma. Po upadu popularnosti semiotičnih, strukturalističnih in psihoanalitskih pristopov, ki so prevladovali v filmskih študijah v zadnjih desetletjih, fenomenološka usmeritev terja vnovičen razmislek tako o epistemologiji in estetiki filma, kakor tudi o temeljnih pristopih same misli o filmu.
Fenomenologija utemeljuje in legitimira svet pred ali pod delitvijo na objektivno in subjektivno, celostni svet, tak, kot ga doživljamo v celostni človeški izkušnji. Vračanje polne legitimnosti temu »živetemu svetu« in biti, ki se v njem skriva, njegova emancipacija, je po moje najpomembnejši prispevek fenomenologije mišljenju. Ker je naš živeti svet, naša »subjektivna« izkušnja, za fenomenologijo neizogiben, izhodiščni in temeljni del mišljenja, je prvi nasvet bralcu fenomenoloških del to, da vzame za izhodišče, za referenco, za ključno primerjavo ravno svoje človeško izkustvo.
Igor Koršič, iz spremne besede
Slovenska kinoteka, Ljubljana 2014
ISBN 978-961-6417-89-1
Zbirka Kino-raziskave
17,00 €
Na zalogi
Dostava po pošti: 2,50 €
Izdelek bo dostavljen najkasneje v 5 delovnih dneh
Možen tudi brezplačen prevzem na Miklošičevi 28, Ljubljana