Slika naslovnice knjige - Kino ali imaginarni človek

Kino ali imaginarni človek: esej iz sociološke antropologije

Avtor: Edgar Morin

Uredil Nil Baskar

Prevedla Katja Kraigher



Zdaj je gledalec torej izoliran, a v človeškem okolju, v veliki želatini skupne duše, kolektivne participacije, ki še toliko bolj okrepi njegovo individualno participacijo. Ko se čari sence in dvojnika na belem platnu v noči dvorane zlijejo skupaj za gledalca, pogreznjenega v svoj mehurček, za monado, ki je zaprta za vse razen za platno, ovita v dvojno placento anonimne skupnosti in teme, ko so kanali delovanja zamašeni, se odprejo zapornice mita, sanj, magije.
Ko se je kino ločil od kinematografa in odprtih rok sprejel sanje in budnost, je prav znotraj tega preloma in tega nasprotja odprl polje nenavadnih komplementarnosti, nenehnih mutacij, neustavljivih obrnljivosti: obrazi so postali pokrajine, pokrajine obrazi, predmeti so se nabili z dušo, glasba je dala telo stvarem. Gledalec je zaplul po neskončnem oceanu, prepuščen nasprotnim in spremenljivim vetrovom, ki ga vlečejo k platnu, da se afektivno vda svojemu videnju, in potiskajo stran od platna, da se znova vzpostavi objektivna distanca. Te transmutacije in ti vrtinci, v katerih se mešajo sanje in realnost, ki se med seboj vselej znova obujajo: to je posebnost kina, katerega izvrstno esenco tako goreče iščemo, čeprav je njegova esenca neesenca, tj. dialektično gibanje. Kinematograf je bil nediferencirana ali nastajajoča enotnost nerealnega in realnega. Kino je dialektična enotnost realnega in nerealnega.

Edgar Morin (rojen Edgar Nahoum, 1921) je eden najvidnejših francoskih mislecev 20. stoletja. Med drugo svetovno vojno je pripadnik francoskega odporniškega gibanja s partizanskim imenom »Morin«. Dolgoletni raziskovalec kompleksnosti človeških družb, načinov življenja in planetarnih izzivov. Njegov orjaški opus povezuje polja filozofije, sociologije, psihologije, antropologije ter mnogih drugih ved; avtor več kot 40 knjižnih del, ki so prevedena v vrsto svetovnih jezikov. Zgodovino filma je poleg samostojnih študij zaznamoval tudi kot soavtor dokumentarca Kronika nekega poletja.


Slovenska kinoteka, Ljubljana 2015

ISBN 978-961-6417-94-5

Zbirka Imago

17,00 

Na zalogi


Dostava po pošti: 2,50 

Izdelek bo dostavljen najkasneje v 5 delovnih dneh

Možen tudi brezplačen prevzem na Miklošičevi 28, Ljubljana


Podobni izdelki