Pojdite na vsebino

Mednarodni festival DEF kot pomembno prizorišče vizualne etnografije in etnografskega filma gledalcem in gledalkam omogoča vpogled v različne realnosti sodobnega časa in okoliščin, ki zaznamujejo naš vsakdan. Istočasno lahko z ogledom filmov prepoznamo morebitne metodološke spremembe in razlike v teoretskih pristopih znotraj etnologije in (vizualne) antropologije.

Na letošnjo izvedbo festivala se je v primerjavi s preteklimi leti prijavilo nekoliko manj filmov (270), manj je tudi dolgometražnih projektov. Vzroke za manj prijav pripisujemo predvsem epidemiji novega koronavirusa, ki je številnim avtorjem in avtoricam otežila razmere za terensko delo in snemanje. Prejeti filmi so bili kljub temu tematsko in žanrsko različni. V ospredju so bile teme, kot so spol (oz. z njim povezana identiteta), migracije in delavsko vprašanje (pogosto iz Južne in Srednje Amerike), zaprtje med epidemijo, tradicija, skrb za duševno zdravje in ekologija. V končni program je uvrščenih 15 etnografskih filmov s celega sveta. Veseli nas, da je bilo tokrat prijavljenih tudi več slovenskih filmov.

V selekciji je sodelovalo pet članov mednarodne žirije, in sicer Etami Borjan s Filozofske fakultete v Zagrebu, Relja Pekić, organizator festivala Angažiranega etnografskega filma Vizantrop iz Beograda, ter Naško Križnar, Miha Peče in Manca Filak z Inštituta za slovensko narodopisje pri ZRC SAZU. V letošnjem izboru prednjačijo študentski filmi, kar lahko pripišemo dobrim raziskovalnim oz. univerzitetnim razmeram, saj so nastali kot del magistrskih študijev, ki so v celoti posvečeni vizualni antropologiji. Odličnost smo tako prepoznali v odnosu med raziskovalcem, raziskovalko in protagonisti, protagonistkami, ki temelji na poglobljenem in dolgotrajnem terenskem delu.

Preberi več