Pojdite na vsebino

Točke krivulje _ tok

Mednarodni feministični in kvirovski festivalRdeče zore že 25 let ustvarja prostore, možnosti, prakse za podporo, predstavitev in promocijo nizkoproračunske feministične in kvirovske umetnosti v Ljubljani. Kredo festivala je, da svoboda ustvarjalnega izražanja in predstavitev družbeno-kritičnega razmišljanja ter aktivnega kreativnega udejstvovanja pripada vsem nam in ne sme biti določena z razredom, spolom, raso, starostjo, poreklom, socialnim statusom ali katerimi drugimi osebnimi in družbenemi okoliščinami. Naš cilj in vizija sta korektno podprta kontinuirana kulturna femkvir produkcija, ki predstavlja alternativo izkoriščevalskim, diskriminatornim in elitističnim praksam neoliberalne kulturne industrije.

Prostor umetnosti in kulture vidimo kot igrišče za soustvarjanje, preizkušanje in izvajanje strategij za izgradnjo bolj pravične, vključujoče in podporne družbe, ki temelji na medsebojnem zaupanju in medsebojni pomoči, ki sta značilna za feministična in kvirovska gibanja in pobude.

8. marec je naš praznik in prav je, da svoj prostor zavzamemo vse_i feministke_ti, kvir osebe in kvir-feministke_ti, ter predstavimo svoje umetniško, intelektualno, ustvarjalno in drugo tako ali drugače podcenjeno, neizpostavljeno ali nevidno, a pomembno delo. Čas je za proslavo naših uspehov in padcev, za razmislek, za akcijo in za borbo, za smeh in jok, poljube ter objeme, čas je da si vzamemo čas zase in za skupnost ter za krvavo prislužen čas za počitek.

prizor iz filma Sijaj v temi
Sij v temi

Prvi programski sklop kratkih kvir-feminističnih filmov predstavlja refleksijo filmskih podob, zgodb in življenjskih izkušenj kvir oseb iz vzhodne in srednje Evrope. Odpre ga kratki film Kviroslavija, ki nam predstavi skrite bisere jugoslovanske kinematografije ter na humorem način vpelje spoznanje, da so kljub globoko zakoreninjeni homofobiji v regiji, kvir osebe že od vedno obstajale v jugoslovanskem filmu. Ironicnost Kviroslavije zahteva kritičen pogled na filmske reprezentacije kvir skupnosti in individuov ter postavlja vprašanje, kakšna sta sedanjost in prihodnost LGBTIQ+ oseb na platnih ter v družbi na današnjem Balkanu. Intimen in nežen dokumentarec Sij v temi gledalke_ce popelje na prepričljivo potovanje v svet kraljice preobleke Sky Flores. Film ujame spontane trenutke soustvarjanja in sobivanja, briše meje med dokumentarcem in igranim filmom. Očara nas s svojo iskrenostjo, potegne vase v poetično intimo ter ne izpusti. Film je rezultat petletnega raziskovanja, prepleta teme spolne identitete, tranzicije, izbranih in družinskih skupnosti in s tem služi kot vir identifikacije, ponuja tolažbo in morda kanček nežnosti tistim, ki krmarijo podobna potovanja. Sklop zakljucuje svetovna premiera kratkega dokumentarnega filma Queer Fighters of Ukraine. Gre za impresiven portret, ki ponuja vpogled v izkušnje mladih kvir vojakinj_ov, ki navigirajo zapleteno življenje v času vojne. Razkriva surovo resničnost, s katero se soočajo kvir osebe v Ukrajini, prisiljene braniti svojo državo in skupnost pred uničenjem. Poleg izpostavljanja udeležbe kvir posameznic_kov v boju za Ukrajino in spodbujanja bolj globokega razumevanja kompleksnosti konteksta, film prikazuje tudi širši boj LGBTIQ+ skupnosti v Ukrajini za enakopravnost in osvoboditev.

prizor iz filma Ukrajinske_i kvir borke_ci za svobodo
Queer Fighters of Ukraine

S programskim sklopom kratkih feminističnih kvir porno in erotičnih filmov želimo predstaviti alternative mainstream pornografiji ter prikazait čim širsi spekter spolnih praks, ki so tako raznolike kot umetniški izrazi medija neodvisnega (porno)filma. Izbrani filmi se tako v svoji obliki, estetiki kot tudi vsebini in motivih ne osredotočajo le na užitek (ob gledanju), temveč gledalko_ca pripeljejo na meta nivo razmisleka o pornografiji v socialnem in političnem kontekstu. Gledalka_ec ni več le vojer_ka, ne le konzumira ampak se sprašuje o pozicijah moči, o reprodukciji le teh v spolnih odnosih, o svojih lastnih fantazijah in etičnosti lastnega užitka in podob, ki ga pogojujejo. Filmi, ki ne spadajo v družbeno normativne okvirje in so ustvarjeni izven problematičnih okoliščin in zahtev patriarhalne mainstream hetero-, cis- pornoindustrije, so izziv, prijetno presenečenje in že dolgo pričakovana dobrodošla sprememba, ki osvobaja in navdihuje. Zanimiva in za nekatere tudi nova izkušnja je gledanje pornografije v kinodvorani, skupaj z znankami_ci, prijateljicami_ji, ljubimkami_ci in neznankami_ci. Poleg možnosti za nova filmska in čutna doživetja, tovrstne projekcije odpirajo prostor za bolj sproščen pogovor o spolnosti in užitku, pogojen s (samo)refleksijo. Vsaka oblika etičnega užitka je nenazadnje tudi oblika upora.

prizor iz filma Paris Model
Paris model

Ta programski sklop odpiramo s filmom Zabavna zgodba na oknu, ki se na ironičen način poigra z retro erotiko in jo prenese v današnji čas. Domiselna absurdnost dogajanja na platnu poleg humornega učinka ponudi kritičen pogled na upodabljanje žensk ter njihovih vlog v (erotičnih) filmih. Kratki film Paris model je eksperimentalno potovanje, ki ne potrebuje zvoka. S tehniko mordançage kemično spremenjeni, najdeni črno-beli posnetki striptiza iz 1940 s prefinjeno montažo in prelivanjem posebnih učinkov delujejo meditativno. Hkrati nas z učinki zatrt pogled na zensko telo spodbudi k razmisljaju o lastnem načinu gledanja in podpiranja spolne avtonomije. Točke krivulje _ tok je divje gibanje barvnih krivulj, ki se prelivajo iz telesa v telo, iz uda v ud, iz poze v pozo in orišejo fluidnost seksualnosti in raznolike dimenzije spolnega užitka. Zlahka se izgubimo v ekstazi barv in izmenjujočih ritmih ter uživamo v razvodenelih linijah možnega. CLAP je filmski prvenec istoimenskega post porn kolektiva Clap! iz Bruslja. Poleg pristne kemije članic_ov kolektiva za transcendentni užitek ob gledanju filma poskrbijo subtilna zvočna podlaga, posebni učinki prelivanja slik ter igra senc in svetlobe. Kar se začne kot prikaz individualnega užitka, se postopoma prelevi v prepletenost teles, ki skupaj ustvarjajo in si deljio užitek. Nepregledna gmota posameznic-kov preide meje individa in zadrhti kot eno. Rožnate ustnice je soparno in poetično acid-ambient avdiovizualno delo, posvečeno trans-ljubimkam_cem, in hkrati povabilo k (spolni) samoosvoboditvi. Popelje nas na neskončno potovanje, kajti identiteta je prav to, potovanje, odkrivanje sebe, ki ga zunanji pritiski družbe radi preprečijo. Film Stalking Athens je erotična reapropriacija javnega prostora, prepuščenega propadu. Je edini film programa, ki spolnost predstavlja z nazornimi posnetki koitusa, vendar za razliko od mainstreamovske pornografije pušča fokus na užitku udeleženk_cev. Filmski program zaključuje film Tretji svet za soncem, ki nas popelje v gosto kolumbijsko džunglo, kjer se obdobja brezhibno mešajo in meje med spoloma razblinjajo. Sredi te goščave trans-ritual, ki ga vodijo umetniki_ce Analú Laferal in Tiagx Vélez, odpre portal, ki vabi k srečanju z evropskim misijonarjem iz 15. stoletja.

Preberi več