Mariya Nikiforova – Hibridne forme: preplet fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu
Kljub »digitalnemu obratu« fotokemične slike v vseh oblikah živijo še naprej v kinu, vključno z eksperimentalnim filmom. Veliko filmskih ustvarjalcev, kuratorjev in teoretikov, ki jih vežejo solidarnostne vezi, aktivno zagovarja tehnično preživetje analognih formatov. Filmi, ki so narejeni danes, so narejeni drugače, kot bi bili pred vzponom digitalne tehnologije. Kot na drugih področjih so tudi v filmu digitalne prakse začele nadomeščati nekatere korake v postprodukcijski verigi. V mnogih pogledih je to tudi posledica prekinjenega analognega delovnega procesa, saj so nekateri laboratoriji prenehali z delovanjem, zmanjkalo pa je tudi zalog določenih filmskih trakov in drugih materialov. Veliko umetnikov je sprejelo te spremembe in jih posvojilo kot nove možnosti za izražanje in/ali nepravilnosti, vredne umetniškega raziskovanja. Drugi so našli načine za uporabo digitalnih orodij v fotokemičnih procesih, to pa je vplivalo na spremembo tako tehničnega kot ustvarjalnega procesa.
Po krajši predstavitvi koncepta intermedialnosti v zgodovini filma se bo predavanje osredotočilo na številne načine, na katere se digitalne in fotokemične prakse in estetike prepletajo s sodobnim eksperimentalnim filmom. Rezultat tega prepleta so neskončno mnoge hibridne oblike, ki nagovarjajo sodobni tehnološki trenutek. Osrednja pozornost bo namenjena predavateljičini izkušnji kot vodji zbirke in koordinatorki postprodukcijske rezidence Atelier 105 pri francoski distribucijski hiši Light Cone.
Mariya Nikiforova je iz filma in AV umetnosti magistrirala na Sorboni, trenutno pa je doktorska kandidatka na univerzi Pariz 8 (Saint-Denis). Je vodja filmskih zbirk pri Light Cone, francoski distribucijski hiši in arhivu eksperimentalnega filma. Je filmska kuratorka, avtorica mnogih člankov in publikacij o filmu ter filmska ustvarjalka. Je tudi članica umetniške zadruge – filmskega laboratorija L’Abomniable v Parizu.