Pariz, prestolnica 20. stoletja?
Montparnasse
- Režija: Eugène Deslaw
- Država: Francija
- Leto: 1929–1930
- Izvorni nosilec: 35 mm
- Format slike: 1.37
- Barva: črno-beli
- Dolžina: 15'

Približno v času, ko je Walter Benjamin začel delati na svojem projektu o pariških pasažah, je v Ukrajini rojeni Eugène Deslaw (Evgen Slabčenko) svoj avantgardistični pogled usmeril v raznoliko boemsko sceno kavarn in umetniških ateljejev na levem bregu. Med drugimi v filmu nastopijo Luis Buñuel, Tsuguharu Foujita, Filippo Marinetti, Enrico Prampolini in Luigi Russolo.
Prepoved plakatiranja
- Izvirni naslov: Défense d’afficher
- Režija: Hy Hirsh
- Država: Francija
- Leto: 1958–1959
- Izvorni nosilec: 16 mm
- Format slike: 1.37
- Barva: barvni
- Dolžina: 8'

Za izvedbo tega veselega abstraktnega plesa sta ameriškega »izseljenca« Hya Hirsha gotovo navdihnila pariška umetnika Affichiste, ki sta v petdesetih letih prejšnjega stoletja stenske oglase spremenila v abstraktne dekolaže. Ta zgodnja ulična umetniška praksa je bila po duhu blizu literarnemu gibanju, ki je rodilo tudi situacionizem.
Pot znamenj
- Izvirni naslov: Allée des signes
- Režija: Luc Meichler, Gisèle Rapp-Meichler
- Država: Francija
- Leto: 1976–1977
- Izvorni nosilec: 16 mm
- Format slike: 1.37
- Barva: črno-beli
- Dolžina: 21'

»Zadnji situacionistični filmski esej« po mnenju Nicole Brenez. Z mešanjem branj mislecev, kot so Lévi-Strauss, Debord ter Deleuze in Guattari, se filmski dvojec, ki izvira iz Alzacije, osredotoča na ozek otok v Seni, ki ga prečka Allée des Cygnes (Labodja pot), od koder prihaja besedna igra filmskega naslova – Pot znamenj.
Voda iz Sene
- Izvirni naslov: L'Eau de la Seine
- Režija: Teo Hernandez
- Država: Francija
- Leto: 1982–1983
- Izvorni nosilec: 16 mm
- Format slike: 1.37
- Barva: barvni
- Zvok: nemi
- Dolžina: 15'

Z Labodjega otoka skočimo na bregove Sene blizu vrtov Tuileries, kjer filmski ustvarjalec mehiškega rodu, ki se je v šestdesetih letih naselil v Parizu, s svojo edinstveno snemalno tehniko na Super 8 ujame tok reke kot objekt-skulpturo. »Z vsakim tresljajem našega telesa na dan bruhnejo slike.«
Terminus za tebe
- Izvirni naslov: Terminus for you
- Režija: Nicolas Rey
- Država: Francija
- Leto: 1996
- Izvorni nosilec: 16 mm
- Format slike: 1.37
- Barva: črno-beli
- Dolžina: 10'

Program se zaokroži in vrne na Montparnasse – a tokrat pod zemljo, kar namiguje na drastično preobrazbo te nekdaj boemske soseske. V Franciji rojeni filmski ustvarjalec, povezan s prizoriščem filmskih laboratorijev, ki jih vodijo umetnice_ki (natančneje, L’Abominable), uporablja fotokemične tehnike za jedko, situacionistično navdihnjeno kritiko urbanizma 20. stoletja.
Povezane vsebine
Preberi več / / Ana Šturm
Prihaja Jesenska filmska šola
Preberi več / / Mariya Nikiforova
Dva eksperimentalna filmska programa Light Cone (Pariz)
Aktualno / / Špela Barlič