Pojdite na vsebino

Pariz, prestolnica 20. stoletja?

Montparnasse

  • Režija: Eugène Deslaw
  • Država: Francija
  • Leto: 1929–1930
  • Izvorni nosilec: 35 mm
  • Format slike: 1.37
  • Barva: črno-beli
  • Dolžina: 15'
prizor iz filma Montparnasse
Montparnasse (Eugène Deslaw, 1929–1930)

Približno v času, ko je Walter Benjamin začel delati na svojem projektu o pariških pasažah, je v Ukrajini rojeni Eugène Deslaw (Evgen Slabčenko) svoj avantgardistični pogled usmeril v raznoliko boemsko sceno kavarn in umetniških ateljejev na levem bregu. Med drugimi v filmu nastopijo Luis Buñuel, Tsuguharu Foujita, Filippo Marinetti, Enrico Prampolini in Luigi Russolo.

Prepoved plakatiranja

  • Izvirni naslov: Défense d’afficher
  • Režija: Hy Hirsh
  • Država: Francija
  • Leto: 1958–1959
  • Izvorni nosilec: 16 mm
  • Format slike: 1.37
  • Barva: barvni
  • Dolžina: 8'
prizor iz filma Prepoved plakatiranja

Za izvedbo tega veselega abstraktnega plesa sta ameriškega »izseljenca« Hya Hirsha gotovo navdihnila pariška umetnika Affichiste, ki sta v petdesetih letih prejšnjega stoletja stenske oglase spremenila v abstraktne dekolaže. Ta zgodnja ulična umetniška praksa je bila po duhu blizu literarnemu gibanju, ki je rodilo tudi situacionizem.

Pot znamenj

  • Izvirni naslov: Allée des signes
  • Režija: Luc Meichler, Gisèle Rapp-Meichler
  • Država: Francija
  • Leto: 1976–1977
  • Izvorni nosilec: 16 mm
  • Format slike: 1.37
  • Barva: črno-beli
  • Dolžina: 21'
prizor iz filma Pot znamenj

»Zadnji situacionistični filmski esej« po mnenju Nicole Brenez. Z mešanjem branj mislecev, kot so Lévi-Strauss, Debord ter Deleuze in Guattari, se filmski dvojec, ki izvira iz Alzacije, osredotoča na ozek otok v Seni, ki ga prečka Allée des Cygnes (Labodja pot), od koder prihaja besedna igra filmskega naslova – Pot znamenj.

Voda iz Sene

  • Izvirni naslov: L'Eau de la Seine
  • Režija: Teo Hernandez
  • Država: Francija
  • Leto: 1982–1983
  • Izvorni nosilec: 16 mm
  • Format slike: 1.37
  • Barva: barvni
  • Zvok: nemi
  • Dolžina: 15'
prizor iz filma Voda iz Sene

Z Labodjega otoka skočimo na bregove Sene blizu vrtov Tuileries, kjer filmski ustvarjalec mehiškega rodu, ki se je v šestdesetih letih naselil v Parizu, s svojo edinstveno snemalno tehniko na Super 8 ujame tok reke kot objekt-skulpturo. »Z vsakim tresljajem našega telesa na dan bruhnejo slike.«

Terminus za tebe

  • Izvirni naslov: Terminus for you
  • Režija: Nicolas Rey
  • Država: Francija
  • Leto: 1996
  • Izvorni nosilec: 16 mm
  • Format slike: 1.37
  • Barva: črno-beli
  • Dolžina: 10'
prizor iz filma Terminus za tebe

Program se zaokroži in vrne na Montparnasse – a tokrat pod zemljo, kar namiguje na drastično preobrazbo te nekdaj boemske soseske. V Franciji rojeni filmski ustvarjalec, povezan s prizoriščem filmskih laboratorijev, ki jih vodijo umetnice_ki (natančneje, L’Abominable), uporablja fotokemične tehnike za jedko, situacionistično navdihnjeno kritiko urbanizma 20. stoletja.

Povezane vsebine