Filmski pojmovnik
Izberi črko
Eliptična montaža
Način montaže, ki izpušča določene dele dogajanja.
Ta način montaže je pogosto izbran z namenom, da gledalca_ko zmede, ga/jo preseneti, ali da mu/ji zastavi vprašanje, kaj se je zgodilo v izpuščenih odlomkih.
Filmski trak
Material, na katerem so posnete filmske sličice oziroma fotogrami.
Acetatna podlaga filmskega traku je prekrita s fotografsko plastjo oziroma emulzijo.
Filmsko gibanje
Skupina filmskih ustvarjalcev, katerih filmi so povezani s sorodnimi slogovnimi, oblikovnimi in tematskimi značilnostmi.
Razlikujemo enotna (npr. francoski nadrealizem v 20. letih 20. stoletja) in heterogena (npr. francoski novi val, jugoslovanski novi val, nemški novi film) filmska gibanja.
Flashback
Pogled v preteklost, utrinek iz preteklosti.
Narativni postopek v filmu, ki sedanje dogodke v poteku zgodbe prekine s preteklimi.
Flashforward
Pogled v prihodnost, poblisk prihodnosti.
Narativni postopek v filmu, ki sedanje dogodke v poteku zgodbe prekine s prihodnjimi.
Fotogram ali filmska sličica
Posamezna sličica na filmskem traku.
Ko je niz sličic projiciran na platno v naglem zaporedju (24 sličic na sekundo), jih gledalec zaznava kot gibljive slike oziroma gibanje.
Frontalnost
Položaj oseb v prizoru, ko so te obrnjene proti gledalcu_ki.
Gibanje kamere
Vsako premikanje kamere glede na njen začetni položaj.
Trije temeljni načini gibanja kamere so obračanje kamere na stativu v vodoravni ali navpični smeri, premikanje kamere z njeno podlago vred naprej, nazaj ali vzporedno z dogajanjem ter premikanje kamere z njeno podlago vred navzgor ali navzdol s posebnim žerjavom. Možne so tudi kombinacije vseh treh temeljnih načinov. Poznamo tudi posebno kombinacijo gibanja kamere, ki jo dobimo z ročnim snemanjem s t. i. prenosno kamero. Vtis spreminjajočega se kadriranja prostora je lahko posledica dejanskega gibanja kamere, zuma ali posebnih učinkov.
Glas v offu (zvok čez sliko)
Zvok, ki ne izhaja iz dogajanja v sliki.
Najpogostejši primer je glas pripovedovalca, ki se ne nahaja v sliki.
Iris
Vrsta ločila oz. optični učinek, s katerim se slika pojavi ali izgine v obliki kroga.
Ustvarimo ga s pomočjo optične maske, nameščene na objektiv kamere, ali pa v laboratoriju.